Leveransvillkor

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. De varor som finns i lager skickas från oss inom 3 dagar. Om en beställd vara tagit slut i lager kontaktar vi dig med ett nytt leveransbesked. Vi skickar inte ut ordern förrän den är komplett utan att informera er om det. Om en vara är slut och ordern skickas med delad frakt så står vi för den extra frakten.

Autogrind.se fraktar gods med DHL, Posten, Schenker och andra transportörer efter bästa förutsättningar. Kund ansvarar för kontakt med transportör, och måste själv finnas på plats vid överenskommen leveranstid. I annat fall debiterar fraktbolaget en kostnad för återtransport och ny utkörning som vi kommer fakturera kunden. Kund sörjer för erforderlig assistens vid lossning av gods.

För outlöst och returnerat gods debiteras faktisk kostnad för frakten. Kund ansvarar för att adress och andra kontaktuppgifter är korrekta.

Som privatperson har du i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen 14 dagars öppet köp och returrätt när du handlar varor.

Observera att detta inte gäller om produkten har varit använd/installerad, har några synliga märken, originalförpackningen saknas eller för specialbeställningar såsom måttanpassade produkter som är beställda specifikt för dig. Vid ångrad order där vara/varor hunnit skickas från vårt lager debiteras du som kund den aktuella kostnaden för frakt samt returfrakt

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Inspektera godset noga vid avlastning innan leveransen kvitteras. Är godset skadat ska du be transportören att återta det. Kontakta oss så skickar vi nya varor.

Mindre skador och/eller skador på emballage ska också noteras vid kvittens. Anmäl alla skador till oss inom 5 arbetsdagar för att vi ska ersätta varorna.

Om du fått en felaktig vara i din leverans ber vi dig kontakta oss snarast möjligt. Vi skickar dig en ny vara utan kostnad och ser till att den felaktiga hämtas upp.

Kontakta oss för instruktioner innan du returnerar en vara. På så sätt ökar vi leveranssäkerheten och kan ge dig som kund en smidigare process med låga kostnader. Artiklar som returneras ska vara väl emballerade och i sin originalförpackning, och du som kund är ansvarig i de fall varan skadas eller kommer bort innan vi tagit emot försändelsen. Observera att vi INTE tar emot returer som ej avtalats. Försändelser som skickas tillbaka på felaktigt sätt debiteras med en hanteringskostnad på 350 kr.

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller meddelandet om att du ångrat dig.

Vid eventuella fel på produkter, ska vi snarast ersätta kunden med likvärdig produkt. Vid fel på våra produkter ersätter vi inte eventuella kostnader som kan uppkomma för kunden vad gäller installation, inkoppling, förseningar eller liknande.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.